جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: برای افزایش کیفیت خدمات پرستارب ۶۳۰۰ بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضاب استراحتگاهی و امکانات اولیه پرستاری مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی ماهر روز دوشنبه در همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ، گفت: با توجه به اینکه ۱۶ ماه از زمان اجرای طرح تحول سلامت در کشور می گذرد و نیز حجم بالای کار در این حوزه، بخش اول این اتفاق بسیار بزرگ صورت گرفته که اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی از ارسال ۲۵۸ دقیقه فیلم، ۴۸۵۱ قطعه عکس و ۵۲۵ نفر ساعت وقت برای انتخاب مجریان برتر خبر داد و گفت: در این روند آثار ۴۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

ماهر با اشاره به آغاز طرح ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ از دی ماه ۹۲، گفت: از این زمان تاکنون دستورالعمل اصلی و سپس شیوه‌نامه اجرایی برنامه استخراج و از ۱۵ اردیبهشت به دستور وزیر بهداشت ابلاغ شد.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت یادآور شد: اجرای برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ از جمله بهسازی ساختمان و تأسیسات بیمارستان، اقلام، تجهیزات و نیروی انسانی با همکاری معاونت توسعه، دفتر منابع فیزیکی انجام شده است و هیئت امنای صرفه‌ جویی ارزی در خرید تجهیزات به ما کمک کردند.

به گفته ماهر، برای رونق اقتصاد داخلی در خرید این تجهیزات بر خرید از تولیدات داخلی کشور تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام شده در فاز اول برنامه، ارتقاء سامانه خوداظهاری مراکز راه‌اندازی شد، گفت: در این سامانه مراکز تجهیزات و فضای مورد نیاز جهت نوسازی و اقلام را در سامانه پر کردند.

ماهر افزود: جهت راستی آزمایی این برنامه ۲۴ تیم به دانشگاه‌ها اعزام شدند و در مدت ۴۰ روز ۵۵۳ بیمارستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته وی، هر تیم شامل ۷ نفر بوده و ۱۰ ناظر ستادی نیز تیم‌ها را حمایت می‌کردند که با توجه به بازدیدهای به عمل آمده متوجه شدیم تعدادی از این بیمارستان‌ها نیاز به تعمیر و تجهیز دارند.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: اولین مرحله تخصیص اعتبار برنامه ارتقاء در مرداد ۹۳ انجام شد و با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به تجهیز و تعمیر، ۲۰ درصد اعتبارات به طور یکسان به همه داده شد.

وی مهمترین نیاز بیمارستان‌ها را نبود اقلام استاندارد مانند تشک، یخچال، تلویزیون، میز، برانکارد، تخت مراقبت ویژه و لاکر نام برد که طی یک مناقصه با یک سوم قیمت فروش شرکت‌ها خریداری شد.

ماهر با بیان اینکه نقاط محروم در اولویت برنامه ارتقا قرار داشتند، خاطرنشان کرد: بخشی از این مرحله اجرا شده و اکنون طرح‌های بزرگتر نیز در برنامه ارتقاء قرار دارند.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت توجه به کرامت انسانی را مهمترین هدف برنامه ارتقا عنوان کرد و گفت: در این برنامه تلاش شده خدمات قابل قبولی که رضایت بیماران را در پی داشته باشد ارائه شود.

وی درباه وضعیت پرستاران در برنامه ارتقاء خدمات هتلینگ، گفت: بخشی از نیاز این بخش از طریق نیروهای شرکتی جذب می شوند و دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت با سازمان برنامه‌ریزی برای جذب پرستاران در حال مذاکره است. ضمن اینکه برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری ۶۳۰۰ بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضای استراحتگاهی و امکانات اولیه پرستاری مستقر شود.

ماهر در پایان اجرای کامل برنامه ارتقا را نیازمند صبوری دانست و با اشاره به اینکه این برنامه تاکنون ۸۵ درصد رضایت مردم را به همراه داشته اظهار داشت: آنچه مهم است حفظ رضایتمندی ۸۵ درصدی مردم است تا شاهد لبخند بیماران با وجود کمبودها باشیم.

ابزار وبلاگ