جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

مجتمع اقامتی فراغتی ماهان در سال 1386 به همت تعاونی مسکن علوم پزشکی سینا با مساحتی قریب به 3 هکتار در محله لاهو کلاردشت به آدرس کلاردشت، لاهو، انتهای خیابان کلار،جنب متل صفایی، در جهت تامین نیازهای اعضای تعاونی با سرمایه گذاری گروه البرز تهیه گردیده و هیئت مدیره منتخب مالکین مفتخر است که طی چندین سال تلاش مستمر و موثر در جهت ارائه مدیریتی مناسب بر فعالیت های شهرک توانسته است شناسنامه ای موجه برای این شهرک تهیه و آنرا در زمره یکی از بهترین مجموعه های اقامتی فراغتی شهرستان کلاردشت قرار دهد.

توجه : سایت قدیم شهرک ماهان به آدرس http://mahankelar.iran.sc  از این پس به روز رسانی نخواهد شد.

اعضای هیئت مدیره اول با مصوبه مجمع عمومی سال 1386 و دوم در سال 1388 تشکیل گردیده و با برگزاری جلسات منظم و پیگیری امور شهرک جهت انجام خدمات عمومی تغییر کابری و تهیه طرح های امکان سنجی و توجیهی و تصویب آن در استان و شهرداری و نیز نظارت بر امر محصور نمودن کل باغ با دیوار سیمانی و نرده فلزی و اجرای خیابان کشی و تسطیح و شمشاد کاری و پلاک گذاری قطعات و احداث محوطه توریستی و ساختمان نگهبانی و منبع آب و همچنین گرفتن وکیل جهت پیگیری مسائل حقوقی و قانونی شهرک و هیئت مدیره و گرفتن پیمانکار برای انجام امور ثبتی و اخذ اسناد تفکیکی و نیز مراجعه به شهرداری و سایر نهادها جهت اخذ جواز ساخت و مدیریت بر امور مالی شهرک و همچنین استقرار نگهبان و سرایدار و باغبانی و حفظ مستحدثات و اشجار و تعیین نماینده مقیم در کلاردشت جهت پیگیری امور قانونی و اداری و نیز بازدیدهای منظم اعضای هیئت مدیره از شهرک و اخذ هزینه مربوط از مالکین و پرداخت هزینه های شهرک اقدام نموده و تاکنون تمامی کسری صندوق را از محل اخذ وام و نیز کمکهای قرض الحسنه هیئت مدیره پرداخت نموده و بصورت سالیانه گزارش کار خود را به مالکین ارسال نموده است. شهرک مذکور در حال حاضر دارای شناسنامه مشخص در شهرداری کلاردشت و در بافت شهری محله لاهو با کاربری ویلایی بوده امکان اخذ جواز برای مالکین محترم میسر است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

اطلاعیه

به اطلاع مالکین محترم شهرک ماهان کلاردشت می رساند، بر اساس گزارش تعدادی از مالکین محترم و بازدید محلی، اشخاصی با سوء استفاده از نبود نگهبان در شهرک نسبت به شکستن قفل دروازه و ایراد مزاحمت و نگهداری دام در ملک و نیز تخریب اموال داخل واحد نگهبانی اقدام کرده و با تهدید مانع ورود و استیفای مراجعین از ملک خود شده اند.

در این خصوص شکایتی از سوی تعاونی طرح گردید که بدلیل انتقال مالکیت از تعاونی به اعضاء، پذیرفته نشده و شکایت موکول به طرح دعوی از سوی مالکین فعلی (اعضای تعاونی) علیه متصرفین گردید.

لذا مستدعیست مالکین محترم با همراه داشتن فتوکپی برابر اصل قرارداد خرید و کارت ملی خود، رسید تسویه حساب هزینه های خدمات عمومی با تعاونی، و پرداخت مبلغ نقدی معادل 200هزارتومان بابت علی الحساب هزینه های دادرسی و کارشناسی و حق الوکاله وکیل با هماهنگی با شماره 66912560 به دفتر حقوقی جهت امضای وکالتنامه از تاریخ 8 تا 10 تیرماه مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است به جهت مصوبه هیات مدیره وقت در سال 88 (با مدیریت آقای ازقندی و یزدانی) و عدم واریز حق الزحمه نگهبان بعنوان شارژ ماهیانه توسط مالکین، چندین سال است در مجتمع ماهان نگهبان حضور ندارد که باعث بروز مشکلات فوق شده است.

ضمنا نماینده تعاونی جهت پاسخگویی به سوالات شما در سه شنبه آخر هر ماه ساعت 4-2 حضور داشته و خط پیامکی 09192697280 و پست الکترونیک inia@mail.com جهت اتباط با روابط عمومی دایر می باشد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قابل توجه مالکین محترم شهرک ماهان (لیلیوم) کلاردشت

با توجه به مراجعات تعدادی از مالکین شهرک به اداره ثبت کلاردشت و ادعای پرداخت مبالغی به تعاونی برای اخذ سند، در جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل را به استحضار می رساند:

1- با توجه به اینکه در زمان فروش و واگذاری قطعات شهرک و تاکنون جهت ملک مذکور همانند بیش از 90% املاک استان مازندران سند ثبتی و تفکیکی صادر نشده بود، زمین مذکور بصورت مبایعه نامه و اسناد عادی تعاونی واگذار گردیده لیکن با توجه به قانون جدید تعیین تکلیف اراضی فاقد سند ثبتی، تعاونی پرستاران نهایت همکاری را در جهت اخذ سند تک برگ برای مالکین انجام داده و می دهد.

2- به شرح فوق ضمن مذاکره با دفاتر خدمات مهندسی مقیم در کلاردشت از سال 91 بصورت گروهی و بعدا منفردا اشخاص مبالغی را جهت نقشه برداری، تهیه GPS، فایل اکسل تعیین حدود، نقشه هوایی، کد رهگیری، ثبت نام اینترنتی در سایت اداره ثبت مطابق قرارداد به این دفاتر پرداخت کرده اند و تعاونی ریالی از این بابت از کسی دریافت نکرده است و فقط مسئولیت دریافت و ارائه مدارک را برعهده داشته است.

3- مدارک ارائه شده به اداره ثبت چالوس و بعدا با تشکیل اداره ثبت در شهرستان کلاردشت از سال 93 بررسی و درصورت احراز شرایط با اخذ هزینه ها از مالک منجر به آگهی های نوبتی و صدور سند شده و در صورت عدم احراز شرایط تقاضای وی در این مرحله رد می شود. با توجه به عدم امکان هیچگونه دخالت تعاونی در این روند موارد فقط از طریق نماینده مقیم کلاردشت پیگیری و به اطلاع مالکین می رسد. در صورت احراز شرایط اداره ثبت و تمایل مالک با ارائه وکالتنامه به نماینده تعاونی سند وی اخذ و تحویل می گردد. البته این مورد در خصوص اشخاصی که نسبت به تصفیه حساب بدهی معوق بابت خدمات عمومی با تعاونی اقدام نکرده اند مصداق ندارد.

4- با توجه به مجوز های کابری اخذ شده و طرح های مصوب امکان سنجی و توجیهی در شهرداری کلاردشت که منجر به صدور جواز هم شده است، برای ساخت و ساز واحد ویلایی نیازی به داشتن سند ثبتی نمی باشد.

با ارزوی توفیق روز افزون

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از کلیه مالکین محترمی که قبلا نسبت به ثبت نام اخذ کدپستی و پلاک قطعه خود  اقدام کرده ولی تاکنون جهت دریافت آن مراجعه ننموده اند تقاضا دارد ضمن مراجعه به دفتر جمعیت پرستاران جهت دریافت مدارک خود در صورت داشتن بدهی قبلی نسبت به تسویه حساب اقدام فرمایند.

با تشکر

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطلاعیه 1394

از کلیه مالکین محترمی که تا کنون نسبت به ثبت نام جهت اخذ سند رسمی و تهیه و تکمیل مدارک مربوط در سایت sabtemelk.ir اقدام ننموده اند خواهشمند است در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت نام شخصا یا از طریق دفاتر طرف قرارداد تعاونی اقدام نمایند.

1- جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66912560 تماس حاصل فرمائید.

2- از مالکین محترم تقاضا دارد هرگونه اقدام در خصوص امور شهرک را از طریق نمایندگان خود در تعاونی پیگیری نمایند و تعاونی و هیئت مدیره هیچ مسئولیتی در قابل اشخاص ثالثی که به عناوین مختلف یا وعده و وعید وجوهی دریافت نمایند ندارد.

3- هرگونه برنامه کاری مربوط به ملک از طریق این سایت به اطلاع خواهد رسید.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به اطلاع مالکین محترم شهرک ماهان می رساند با پیگیری های مکرر هیئت مدیره شهرک و نظر به لزوم تهیه کد پستی 10 رقمی برای تهیه و صدور اسناد تک برگی ثبتی از اداره پست، و همچنین تهیه پلاک فلزی برای هر قطعه زمین از سوی آن اداره ، از مالکین محترم خواهشمند است :

1- با مراجعه به دفتر یا دانلود فرم ذیل نسبت به تکمیل تقاضا و امضاو تحویل آن به دفتر تعاونی اقدام نمایند.

2- هزینه مربوطه بابت اخذ کد پستی و پلاک فلزی و مامور اخذ و تحویل به ازای هر قطعه 250000 ریال (بیست و پنج هزار تومان) را پرداخت نمایند.

3- مدت تحویل بنا به اعلام اداره مربوطه حدودا یکماه است.

4- اعضای محترمی که دارای بدهی بابت هزینه خدمات عمومی شهرک سال 1387 هستند نسبت به تسویه حساب بدهی و جریمه خود اقدام نمایند.

5- مهلت ارائه تقاضا حداکثر تا تاریخ 30/7/1393 می باشد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به اطلاع اعضای شهرک ماهان می رساند با توجه به تقاضای برخی مالکین جهت اخذ جواز و احداث بنا، با توجه به کاربری اقامتی فراغتی شهرک، در مراجعه اعضای هیئت مدیره به شهرداری مراحل کار به شرح اعلام شد:

1- تهیه رونوشت برابر اصل از مشخصات مالک (کپی شناسنامه و کارت ملی)

2- رونوشت برابر اصل مشخصات ملک (نقشه و کروکی و مبایعه نامه یا سند)

3- اصل و کپی معرفی نامه از تعاونی مسکن پرستاران سینا با مهر برجسته برای تسویه حساب مبلغ ملک، هزینه خدمات عمومی، شارژ شهرک تا سال 93

4- تهیه نقشه های ساختمانی (معماری- نما- سازه - مکانیک) توسط مهندسین ذیصلاح دارای سهمیه نظام مهندسی کلاردشت با مهر و امضاء

5- اخذ استعلامات (آب،برق،گاز، راه،منابع طبیعی،جهاد کشاورزی،تامین اجتماعی، دارایی و .... و پرداخت هزینه های مربوط)

6- تکمیل فرم اخذ پروانه ساختمانی شهرداری و ارائه با مدارک

7- پرداخت هزینه های شهرداری و نوسازی

8- اخذ جواز یکساله

لذا جهت تسریع کار و صرفه جویی در هزینه ها و همچنین تکالیف طرح توجیهی شهرک، فرم تقاضای تهیه نقشه تیپ برای اخذ جواز ساخت به شرح ذیل توسط متقاضیان تکمیل و به هیئت مدیره ارائه شود تا نسبت به تهیه نقشه ها در سه تیپ یک طبقه(حدودا 60 متری)، دو طبقه دوبلکس (حدودا 120 متری) و سه طبقه دوبلکس (حدودا 200 متری) اقدام گردد.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اساسنامه مجتمع اقامتی فراغتی ماهان (تعاونی مسکن پرستاران سینا)
به نام خدا

با استعانت از الطاف خداوند ، پیرو مجمع عمومی مالکین مجتمع اقامتی فراغتی ماهان و انتخاب اعضای هیئت مدیره شهرک، مطابق موارد مصوب در مجمع، هیئت مدیره در جلسات خود اساسنامه فعالیت را به شرح ذیل تدوین و تصویب نموده و به اطلاع کلیه مالکین می رساند :

الف : هیئت مدیره و نحوه فعالیت

1- اعضای هیئت مدیره شهرک متشکل از 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل می باشد که از طریق مجمع عمومی مالکین انتخاب می شوند و حداقل 1 نفر از اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن پرستاران سینا تا زمان تکمیل امور اخذ اسناد ثبتی و امور مربوط به جواز و اتمام ساخت و ساز عضو ثابت هیئت مدیره می باشد.

2- مجمع عمومی با درخواست حداقل نیمی از مالکین یا مصوبه هیئت مدیره برگزار گردیده و با حضور نصف به علاوه یک اعضاء رسمیت می یابد. مسئولیت برگزاری مجمع عمومی و دعوت از مالکین و نیز بررسی احراز صلاحیت داوطلبین عضویت در هیئت مدیره جدید برعهده هیئت مدیره قبل بوده و موظف به رعایت تشریفات اداری و قانونی لازم در خصوص مجامع اعضای تعاونی‌های مسکن می باشد. داوطلبین عضویت در هیئت مدیره می‌بایست ساکن شهر تهران، بدون سوء سابقه کیفری، عضو تعاونی مسکن سینا و مالک حداقل یک قطعه به نام خود در شهرک باشند و تعهد نمایند بصورت منظم و مرتب در جلسات هیئت مدیره شرکت نمایند.

3-اعضای هیئت مدیره توسط مجمع عمومی با رای گیری مستقیم انتخاب شده و تا دوره انتخابات بعدی مسئول رسیدگی به امور شهرک می باشند مگر اینکه بیش از نیمی از اعضای هیئت مدیره استعفاء دهند که در اینصورت اعضای باقیمانده موظف به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تعیین هیئت مدیره جدید هستند.

4- اعضای هیئت مدیره موظف به برگزاری جلسات منظم و مرتب و رسیدگی به امور شهرک در خصوص امور مالی، امور اجرایی، اخذ اسناد ثبتی، اخذ مجوز ها، خرید و فروش قطعات و سایر موارد مربوط به شهرک می باشد.

5- وصول درآمد شهرک از طریق افتتاح یک شماره حساب در یکی از بانک های داخل کشور صورت پذیرفته و تا آن زمان از یکی از شماره حساب های تعاونی مسکن پرستاران سینا یا حساب دیگری که به تایید هیئت مدیره برسد استفاده می شود و یک نفر از اعضا بعنوان صندوقدار تعیین می گردد.

6- با توجه به اینکه حضور اعضای هیئت مدیره بصورت داوطلبانه می‌باشد، حقوقی از این بابت به ایشان تعلق نمی گیرد و اعضای هیئت مدیره با امضای این صورتجلسه حق مطالبه هرگونه حقوق و دستمزد یا بیمه و ... بابت عضویت در هیئت مدیره شهرک را از خود سلب و ساقط می نمایند.

ب : امور اجرایی:

هیئت مدیره شهرک مسئول پیگیری امور اجرایی شهرک به شرح ذیل می باشد :

نرده کشی و محصور نمودن کل شهرک

اخذ کاربری احداث ویلایی در شهرک از طریق شهرداری و مراجع ذیربط با هزینه مالکین

تسطیح و خیابان کشی و تفکیک قطعات با شمشاد و بلوک و پلاک گذاری قطعات با هزینه مالکین

استقرار نگهبان و سرایدار جهت باغبانی و آبیاری و حرس درختان و حفظ و نگهداری اشجار داخل شهرک و اجازه ورود و استفاده از شهرک فقط به مالکین (در صورت تصویب مجمع عمومی و  پرداخت هزینه شارژ سالیانه توسط مالکین)

پیگیری امور اداری و قانونی مربوط به شهرک شخصا یا از طریق اشخاص ثالث و وکلا به نمایندگی از کلیه مالکین با همکاری تعاونی مسکن پرستاران سینا. هیئت مدیره اختیار کامل جهت برقراری نظم و امنیت در شهرک را داشته و مجاز به برخورد قانونی با کسانی است که نسبت به حقوق دیگران متعرض و یا قوانین شهرک را رعایت نمی کنند.

هیئت مدیره با هماهنگی تعاونی نسبت به صدور کارت شناسایی مالکین و معرفی مالکین به نگهبانی شهرک اقدام می نماید و ورود اشخاص ثالث به شهرک تا زمان احداث ساختمان و واگذاری حق انتفاع از سوی مالک به سایرین، ممنوع است.

پیگیری مراحل اخذ جواز برای متقاضیان و انتخاب پیمانکار اصلح برای امور اجرایی و نظارت بر کار ایشان

ج : درآمد و هزینه

درآمد شهرک جهت هزینه‌های آن از طریق سهم الشرکه مربوط به هر قطعه که بر اساس متراژ آن محاسبه و از سوی مالکین پرداخت می‌گردد تامین می شود. هیئت مدیره می تواند عندالاقتضاء نسبت به تامین کسری مبالغ مورد نیاز از طریق اخذ وام یا مبالغ قرض الحسنه یا درآمد‌زایی در محل شهرک اقدام نموده سپس مبالغ مربوطه را برای وصول به اطلاع مالکین برساند.

مبلغ مربوط به هزینه های اجرایی در غالب خدمات عمومی مرحله اول و دوم از طریق استعلام از پیمانکاران برآورد و کتبا به اطلاع مالکین می‌رسد تا پس از پرداخت نسبت به انجام آن اقدام گردد. کسری پرداختی مالکینی که هزینه خود را در موعد مقرر واریز نکنند جهت جلوگیری از تضرر سایرین از طرق اخذ وام تامین و هرگونه کارمزد و هزینه های مربوط بر عهده کسانی است که نسبت به واریز به موقع سهم الشرکه خود اقدام نکرده‌اند. هیئت مدیره می تواند از ورود اشخاص بدهکار به شهرک جلوگیری کرده و عنداللزوم اقدام قانونی جهت دریافت مطالبات بعمل آورد . به هرحال هیئت مدیره موظف است امور شهرک را بدون وقفه و تعطیلی به انجام رسانده و مجاز نیست به جهت عدم پرداخت هزینه از سوی برخی مالکین امور جاری شهرک را متوقف نماید.

با توجه به اینکه مالکین شهرک همگی اعضای تعاونی مسکن سینا مربوط به جمعیت اسلامی پرستاران ایران می باشند، هرگونه فروش املاک به اشخاص ثالث منحصر به کادر بهداشت و درمان و عضویت در تعاونی مسکن سینا می باشد. هرگونه خرید و فروش قطعات می بایست در دفتر تعاونی و هیئت مدیره ثبت و مالک جدید از سوی مالک قبلی به هیئت مدیره معرفی گردیده و هزینه‌های شارژ تا زمان نقل و انتقال تسویه گردد.

هزینه‌های شهرک مشتمل بر موارد ذیل می باشد:

5-1 : هزینه نگهبانی (نگهبانی و سرایداری و باغبانی و تجهیزات و لوازم مورد نیاز و محل اسکان) در صورت استقرار نگهبان

5-2 : هزینه نماینده هئیت مدیره در شهرستان کلاردشت جهت پیگیری امور اجرایی و اداری

5-3 : هزینه بازدید ماهیانه یکی از اعضای هیئت مدیره از پیشرفت امور اجرایی و اداری پروژه با تهیه گزارش

5-4 : هزینه برگزاری جلسات هیئت مدیره شامل مکان، پذیرایی، نقلیه، ملزومات اداری و ..

5-5 : هزینه دبیرخانه هیئت مدیره جهت انجام مکاتبات و مراسلات و تماس با مالکین و پاسخگویی به ایشان و پیگیری امور و اخذ هزینه شارژ و ثبت نقل و انتقالات و ...

5-6 : هزینه خدمات حسابداری و هزینه های قانونی و وکالت و امور اداری

5-7 : هزینه امور اجرایی خدمات عمومی شهرک به شرح مفاد فوق

 

این اساسنامه در 3 فصل و 18 ماده و 7 بند تهیه و به تصویب اعضای هیئت مدیره منتخب مالکین شهرک ماهان کلاردشت رسید و هرگونه تغییر و حذف و اضافه در آن منوط به پیشنهاد کتبی حداقل نیمی از اعضای هیئت مدیره و تصویب در جلسه هیات مدیره و یا تصویب تغییرات در جلسه مجمع عمومی آتی می باشد.

و من ا... التوفیق

اعضای هیئت مدیره منتخب مالکین شهرک ماهان کلاردشت

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

کلاردشت  : قله زیبایی های ایران

دسترسی:

1- تهران، جاده چالوس، مرزن آبد، کلاردشت 3 ساعت2- شهر ساحلی عباس آباد کلاردشت 25دقیقه

شهر و منطقه کلاردشت ، واقع در استان مازندارن:

فاصله قریب به 3 ساعت از پایتخت که با راه اندازی بزرگراه تهران – شمال به کمتر از یک ساعت تقلیل می یابد

آب شرب شیرین و سالم

هوای بسیار مطبوع ، خنک و غیر شرجی (برخلاف مناطق ساحلی)

داشتن انواع گستره های طبیعی بسیار بکر و زیبا از جمله جنگل ، دریاچه ، رودخانه ، کوههای بلند و یخچال های طبیعی با فاصله فقط 35 کیلومتر از دریا

فاصله  از شهرهای بزرگ و پرترافیک

داشتن امکانات کامل زندگی امروزی (آبلوله کشی، برق و تلفن ثابت و همراه و ...)

انتخاب کلاردشت بعنوان یکی از 10 منطقه توریستی ایران

قطب کوهنوردی ایران با کوه هایی همچون علم کوه و تخت سلیمان

مطلب ذیل در مورد جاذبه های طبیعی این منطقه در اختیار قرارگرفته است که به استحضار می رسد:

کلار به معنی شهر و آبادی ست و کلاردشت، آبادی بنا شده را گویند.کلاردشت ، بهشت ایران ، منطقه ای است زیبا و کهن ، در 35 کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر که دارای جاذبه های بسیاری است:

کوه، جنگل، دشت، دریاچه، رود، آبشار، آب و هوای لطیف، مردمانی سازگار و میهمان دوست و برخی آثار و ابنیه تاریخی در گستره ای نسبتا محدود، یکجا گرد هم قرار گرفته اند. منطقه کلاردشت با جاذبه های فراوانش سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و   ده ها هزار میهمان خارجی است.

جالب توجه آنکه کلاردشت از جمله نقاط تاریخی در جهان است که در آنها تعداد سالخوردگان بیش از صد سال از دیگر نقاط به مراتب بیشتر است.

موقعیت طبیعی:

کلاردشت با وسعت حدود 1500 کیلومتر مربع در ارتفاع 1200 متری از سطح آبهای آزاد در عرض جغرافیایی 36 درجه و 29 دقیقه شمالی و طول 51 درجه و 6 درجه شرقی واقع گردیده و جمعیتی حدود 14000 نفر از اقوام گیلک بومی ،کردهای مهاجر و طالقانی ها را در خود جای داده است.

میانگین درجه حرارت سالیانه در کلاردشت 9/9 + درجه سانتیگراد می باشد. متوسط میزان بارندگی سالیانه در کلاردشت حدود 450 میلیمتر اندازه گیری شده است.

شهر کلاردشت از 8 محله (لاهو، گرک پس، حسن کیف، ولوال، مکا، اجابیت، مجل و رودبارک) تشکیل گردیده است.

جاذبه های طبیعی:

توده کوههای تخت سلیمان با یخچال های عظیم چند میلیون ساله و 58 قله بالای 4000 متر در جنوب غربی کلاردشت قراردارد و بلندترین قله آن علم کوه ، با ارتفاع 4850 متر نخستین بار در سال 1312 ه-ش توسط کوه نورد و نقشه بردار انگلیسی – داگلاس باک- فتح گردید. دیواره علم کوه به ارتفاع 800 متر و عرض 450 متر به عنوان یکی از 8 دیواره سخت گذر جهان شناسایی شده و مورد توجه بسیاری از کوه نوردان از نقاط مختلف جهان می باشد.

دریاچه ولشت با وسعتی حدود 20 هکتار به طول 650 و عرض 400 متر در شمال شرقی منطقه در ارتفاع 1050 متری واقع گردیده و ژرفای گودترین نقطه آن30 متر است.آبشار زیبای اکاپل در امتداد رود زیبای سردآبرود در غرب محله رودبارک واقع شده است.

جاده و جنگل انبوه مسیر کلاردشت – عباس آباد از زیباترین جاذبه های طبیعی منطقه است.

جاده جنگلی گرک پس:که از میان جنگل کاج به منطقه کاخ اجابیت وصل می شود.

سردآب رود: این رودخانه با آب زلال و طبیعی از کوههای تخت سلیمان سرچشمه می گیرد.

ملک جوب: احداث آن  به ملک شاه سلجوقی          برمی گردد. این جوی از رودبارک منشعب و در مسیر جنگلی پس از عبور از بالادست محله های رودبارک و اجابیت به بیرون فشم می رسد.

آبگرم تلو :در جنوب رودبارک و آبگرم واحد در روستای واحد قراردارد.

جاذبه های تاریخی فرهنگی:

از آثار و اشیایی که از کلاردشت بدست آمده معلوم    می شود که قسمتی از این منطقه در ادوار باستان (حدود 4000 سال پیش) آباد و دارای ساکنین و تمدن بوده است.گذشته از ظروف سفالین ،مجسمه و آلات و ادوات مفرغی ،گنجینه ای در سال 1318 شامل سه پارچه ظروف زرین،یک کارد طلا و تعدادی ظروف در حین عملیات ساختمان کاخ سلطنتی بدست آمد که امروزه به نام مجموعه زرین کلاردشت در موزه ملی ایران نگه داری می شود.مهمترین جاذبه های تاریخی کلاردشت عبارتند از:

تپه باستانی کلار با قدمت 4000 ساله، کاخ کلاردشت، هتل نیمه ساخته دوران پهلوی اول، امامزاده سید هادی، و امامزاده ذکریا

متل جم ، متل قو، رستوران شاندیز، هتل رستوران کاکتوس ، مجموعه هتل بین المللی کلاردشت و هتل رستوران باغ چمن از مجموعه های پرطرفدار در کلاردشت هستند.

زمین و مکان سایت:

از مهمترین مباحث تیم تحقیقاتی انتخاب زمین مناسب در منطقه کلاردشت بوده که زمان بسیار و مسافرت های متعدد گروه را به خود اختصاص داد.

در بررسی مقدماتی این نکته جلب توجه می نمود که در مناطق بومی نشین تمامی اراضی اعم از مسکونی و کشاورزی دارای سند مالکیت ثبتی محضرینمی باشند.این مورد بالاخص در منطقه ای همانند کلاردشت که در سالهای گذشته با رشد چند صد درصدی بهای زمین مورد توجه مردم برای خرید ملک و ساخت ویلا واقع شده بسیار با اهمیت است و در صورت عدم دقت و توجه کافی متقاضیان در دام سودجویان و کلاه برداران خواهند افتاد.

بدین سبب کشف و انتخاب زمینی که از جمیع لحاظ مناسب بوده و از نظر دید به مناظر طبیعی ،شیب و وسعت کافی ،  بستر مطمئن ، قیمت مناسب و امکانات آب و برق و تلفن  و سایر موارد شهر سازی و معماری مطلوب باشد زمان بسیاری را از گروه تحقیقاتی گرفت و در نهایت به انتخاب سایتی مناسب منجر گردید.

لازم به ذکر است نقشه طرح هادی شهر با عکس برداری و فیلم برداری هوایی و همراه با تصاویر جاذبه های طبیعی کلاردشت با ذکر مشخصات قطعه زمین مربوط در یک نسخه لوح فشرده به همکاران ارائه می گردد.

مباحث شهرسازی و معماری :

به استناد ماده 23 قانون برنامه و بودجه ، آئین نامه استانداردهای  اجرایی طرح های عمرانی و در چهار چوب ضوابط فنی  و اجرایی مصوبه شماره 24525/ت /14898 ه مورخ 4/4/1375 هیات وزیران ، پروژه مجتمع توریستی  تفریحی پرستاران در ردیف گروه دوم پروژه های ساختمانی از پیوست بخشنامه شماره 3191-54-15354-1 قرار گرفته است و کلیه مباحث مربوط در معماری و طراحی سازه با توجه به قوانین و استاندارهای  مورد نظر در این سازه انجام پذیرد .

طراحی واحدهای مسکونی ، فضای مکمل و تفریحی و محوطه سازی با توجه به بررسی مقدماتی در منطقه ، رایزنی ها و مذاکرات انجام شده با مسئولین شهری کلاردشت از جمله فرمانداری ، شهرداری و شورای شهر بر اساس معیارهای قانونمندی صورت می گیرد که علاوه بر رعایت ضوابط شهر سازی و معماری ، پروژه را از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری دارای پتانسیل های بلقوه ای نماید.

پتانسیل های اقتصادی منطقه وپروژه :

منطقه کلاردشت در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت ها و سازمانها ی دولتی و خصوصی بوده و اکثر ارگانها نسبت به خرید و قطع بندی املاک جهت پرسنل و تعاونی ها اقدام کرده و بعضاً عملیات اجرایی ساخت را آغازه نموده اند .

موقعیت خاص منطقه باعث شده بهای زمین در طی چند سال گذشته افزایش یافته و کلاردشت دارای پتانسیل های ویژه اقتصادی گردد .

احداث بزرگراه تهران شمال نیز تاثیر به سزایی در محبوبیت این منطقه ییلاقی داشته و با گذر از 25 کیلومتری کلاردشت فاصله آن تا شهرهای منطقه شمال و پایتخت بسیار کوتاه   می گردد.

مجتمع مسکونی تفریحی پرستاران علاوه به بهره مندی از  پتانسیل های ویژه اقتصادی منطقه از بسیاری جهات مکانی مناسب برای سرمایه گذاری نیز خواهد بود.

ضمناًدر ساخت مجتمع امنیت  واحدها که در سازه های ویلایی عمده ترین مشکل دوست داران طبیعت و ییلاق نشینی  است کاملاً لحاظ گردیه و حفظ می گردد.

مشاورین ،طراحان و سایر عوامل اجرایی:

انتخاب گروه های کاری توانمند ، اصلح و سالم در راهبرد یک پروژه موفق از عوامل بسیار اساسی کار محسوب می شوند.تیم تحقیقاتی با انجام بررسی های میدانی و استعلامات قانونی و رایزنیهای لازم برای تشکیل یک تیم موفق اجرایی نهایت دقت و حوصله را به خرج داد و نهایتا تیم مدیریت پروژه انتخاب گردیدند که هر یک به سهم خود در مراحلی از پروژه فعالیت مربوط را ارائه خواهند کرد.

ابزار وبلاگ