جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی


رئیس پزشکی قانونی کشور:
پرداختی وزارت بهداشت به پزشکان چند برابر ماست/ رفتارهای جزیره‌ای داریم

رئیس پزشکی قانونی کشور با انتقاد از رفتارهای جزیره‌ای گفت: پرداختی وزارت بهداشت به پزشکان چند برابر ماست و سبب می شود پزشک جذب وزارت بهداشت شود.

 
  •  

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، احمد شجاعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: کار سازمان پزشکی قانونی کار بسیار سختی است هم از جنبه‌های روحی و هم از جنبه‌های دیگر.
وی افزود: خدمت در سازمان پزشکی قانونی در پست‌های مختلف اعم از کارمند و در جایگاه‌های تخصصی از سختی‌ها و شرایط خاصی برخوردار است مخصوصا پزشکان و کارشناسانی که باید بتوانند اظهارنظرهای علمی خود را ارایه دهند تا کار را برای صدور احکام عادلانه قضات فراهم کنند.

  شجاعی تصریح کرد: درمقطعی هستیم که ما با کمبودهایی مواجه هستیم و با وجود اینکه حجم کار در این سازمان چندین برابر شده اما تعداد نیروها در سازمان پزشکی قانونی همان تعداد است و افزایشی در این زمینه نداشته‌ایم.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: کار در آزمایشگاه‌ها سالن تشریح و حضور در صحنه جرم و ... در سازمان پزشکی قانونی بسیار سخت است و در بسیاری از شهرستان‌ها پزشک باید با وسیله نقلیه شخصی خود به صحنه جرم برود. در حال حاضر حجم کار در سازمان پزشکی قانونی در مناطق دورافتاده حتی در تهران بسیار بالاست.
شجاعی تاکید کرد: در شرایط بسیار سخت کنونی که امکانات ما کافی نیست و ما به یک روان خوبی نرسیده‌ایم که مجموعه خوبی بیاید و شعبه‌های مختلف را متناسب سازی کند. در واقع جزیره‌ای عمل می‌شود. در مقطعی ما فوق‌العاده خاص را می‌گیریم و وزارت بهداشت طرحی را ارایه می‌دهد که حقوق پزشکانش بسیار بالاتر از ماست و باعث می‌شود که پزشکان ما به جای اینکه به سازمان پزشکی قانونی بیایند به وزارت بهداشت می‌روند که دستمزد بالاتری هم می‌دهد.
شجاعی تصریح کرد: این رفتارهای جزیره ای باعث شده که ما نتوانیم در یک روند صحیح پیش برویم. حرف ما این است که باید حقوق و مزایا متناسب داده شود. ما با کمتر از 30 درصد نیروی انسانی توانستیم که کل کشور را اداره کنیم. بنابراین اداره کردن چنین مجموعه ای بسیار سخت است و سخت‌ترین کار در سازمان پزشکی قانونی مدیریت است آن هم مدیریت اجرایی.
وی با تاکید بر اینکه سخت‌ترین پست از نظر من مدیریت پزشکی قانونی استان تهران است گفت: حجم کار در پزشکی قانونی استان تهران بسیار بالاست.
شجاعی با تشکر از خدمات ارزنده بشیر نازپرور که بیش از 5 سال مدیریت سازمان پزشکی قانونی تهران را عهده دار بوده است گفت: آقای نازپرور مدیر باسابقه و کارشناس پزشکی قانونی بودند که با توانمندی بالا توانست مجموعه را اداره کند و رضایت خوبی را حاصل کرده است.
وی یادآور شد: حدود 13-14 نفر از مدیران را جابه‌جا کردیم زیرا اگر حجم کار بالا باشد و به طرف مقابل فشار بیاید نشاط از او گرفته می شود. آقای نازپرور از یکسال قبل گرایش به سمت کارهای علمی را در نظر گرفتند و پارسال نیز بحث جابه جایی خود را مطرح کردند و عضو هیات علمی هم هستند که اکنون وی در پژوهش سازمان پزشکی قانونی فعالیت خواهند کرد.
شجاعی با معارفه مسعود قادی پاشا به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: وی از متخصصین خبره ما هستند و در چندین استان بزرگ اعم از کرمان و اصفهان مدیریت کرده‌اند انشالله کار را با قوت پیش ببرند.
شجاعی با اشاره به خدمات ارزنده حامد ناییجی در مدیریت کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ایشان می‌خواهند ادامه تحصیل دهند و به سمت طب سنتی پیش  رفته‌اند که ما هم نمی‌خواستیم مانع پیشرفت وی شویم. دکتر بلیغ نیز که مشاور عالی سازمان پزشکی قانونی بودند به جای ایشان فعالیت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: دکتر قره داغی نیز به عنوان مدیر کل آموزش و دکتر نازپرور به عنوان مدیر کل پژوهش سازمان پزشکی قانونی فعالیت خواهند کرد.
شجاعی تاکید کرد: امسال بنا داریم تسلط بیشتری بر دستیاران داشته باشیم زیرا یکی از اهداف سازمان این است که نظریه‌ها به خوبی ارایه شود.

ابزار وبلاگ