جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که شب گذشته و به همت سازمان نظام پزشکی در تالار همایش های برج میلاد برگزار شد، به پزشکان و حاضرین در مراسم این اطمینان را داد که مردم قدر شناس زحمات، خدمات و تلاش های جامعه پزشکی هستند.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که شب گذشته و به همت سازمان نظام پزشکی در تالار همایش های برج میلاد برگزار شد، به پزشکان و حاضرین در مراسم این اطمینان را داد که مردم قدر شناس زحمات، خدمات و تلاش های جامعه پزشکی هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به خانواده های شهدای پزشک، پرستار و کسانی که جان خود را در راه آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی فدا کردند و همچنین عزیزانی که در نقاط مختلف کشور برای خدمت به مردم تلاش می کنند ادای احترام می کنیم.

هاشمی همچنین نگاه دولت به جامعه پزشکی را مبارک دانست و ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور گفت: دکتر روحانی همواره قدر شناس جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود و رییس سازمان نظام پزشکی به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع عظام تقلید افزود: مراجع و علمای عالی قدر نیز از خدمات وافر جامعه پزشکی ابراز رضایت و تشکر داشتند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مراجع و علمای عالی قدر معتقد بودند که علم الادیان و علم الابدان از یکدیگر جدا نیست می فرمودند افراد نمی توانند بدون داشتن سلامتی، در علم دین موفق باشند و بسیاری از امور فقه را به نظر پزشک مربوط می دانستند.

هاشمی در ادامه به نقل قول برخی از مراجع عظام تقلید پرداخت و گفت: "خدا نخواست کاری کند تا پشت سر خودش حرفی نباشد بنابراین پشت سر اکثر انسان ها مانند جامعه خدوم پزشکی نیز صحبت هایی مطرح می شود و لازم است تا به سخنان نا مربوط و نا روایی که در گوشه و کنار بر علیه جامعه پزشکی زده می شود، توجهی نکرد و کار اصلی خود را که ارائه خدمات به مردم است را انجام دهیم."

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم همان گونه که جامعه پزشکی در تمام مراحل و دوران ها و در روزهای دشواری همچون انقلاب، دوران دفاع مقدس و شرایط پس از جنگ، همواره در کنار مردم و نظام بوده است همچنان در کنار دولت تدبیر و امید که بر آمده از رای مردم است باشد چرا که در طرح تحول نظام سلامت، کمک ها و همکاری های بسیار سازنده ای از سوی پزشکان در جهت موفقیت این طرح بزرگ صورت گرفت.

هاشمی خطاب به پزشکان گفت: اگر شما ها نبودید قطعا طرح تحول سلامت نمی توانست چنین نتایج مثبتی را به دست آورد و باعث رضایتمندی مردم از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور شود و مجددا تاکید می کنم که مردم حتما به دلیل همکاری و همراهی های بخش های مختلف نظام سلامت از جمله پزشکان قدرشناس خدمات جامعه پزشکی هستند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: به عنوان یک هم صنفی افتخار می کنم که خدا این توفیق را نصیب من کرد تا لباس سپید به تن کنم و این لباس سپید هست که جامعه پزشکی را بی نیاز کرده که در همه حالات خدمت به مردم را مد نظر داشته باشد.

هاشمی بالاترین افتخار جامعه پزشکی را رابطه بسیار نزدیک و صمیمی آنها با مردم دانست و گفت: پزشکان و جامعه پزشکی به جزء خداوند متعال نیازمند هیچ فردی نیستند.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایتهای دولت از نظام سلامت تأکید کرد: باید از این فرصت که بعد از سه دهه سلامت جزو اولویتهای مهم دولت قرار گرفته است نهایت استفاده را ببریم .

وی گفت: یکی از شعارهای اصلی رییس جمهوری در زمان مبارزات انتخاباتی ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی مردم بوده است و امروز نیز با وجود مشکلات اقتصادی فراوان و با توجه به شرایط نامناسب حزانه ملی و درآمد کشور، طبق وعده دوران مبارزات انتخاباتی خود، نهایت همراهی را با مردم داشته است.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت همراهی همه مسولین دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم بویژه در نقاط محروم گفت: برای جبران عقب ماندگیها در مناطق محروم و شهرهای مرزی ضروری است تا همه با هم همگام و همدل و هم زبان باشیم.

هاشمی اظهار داشت: وزارت بهداشت بر عهد خود پایبند است و همچنان در کنار سازمان نظام پزشکی، نظام پرستاری و انجمن های علمی و تمام افرادی که دلشان برای سلامتی مردم می تپید خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم حقوق های فراموش شده را استیفا کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی بیمه ها در نظام سلامت گفت: باید یک بار برای همیشه، در بخش خصوصی قیمت تمام شده خدمات مشخص شود که متاسفانه تا به حال با وجود روی کار آمدن دولت ها و مجلس های مختلف چنین اتفاقی رخ نداده است.

هاشمی یادآور شد: در گذشته هر وقت صحبت از هزینه تمام شده خدمات می شد، عده ای خارج از نظام سلامت برای گروه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی تصمیم گیری می کردند و حقوق این مجموعه ها مغفول می ماند.

هاشمی هیاهوی ایجاد شده در خصوص تعرفه ها را بی انصافی دانست و گفت: با وجود این اظهارات نادرست کماکان که بیمارستان ها را رصد می کنیم مشاهده می کنیم که بیمارستان ها زیان ده هستند و با نقطه مورد انتظار ما که لازم است سرمایه گذاری های زیادی در حوزه سلامت شود، فاصله بسیار زیادی دارد.

وزیر بهداشت محاسبه قیمت تمام شده خدمات را امری ساده عنوان کرد و گفت: مشابه اقداماتی که در وزارتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و همچنین شرکت مخابرات انجام شده، در صورت متقاعد کردن دولت و مجلس می توان قیمت تمام شده خدمات را برآورد کرد و سود تسهیلات را نیز در نظر گرفت و بدون شک همانند زمان پس از توافقات اولیه هسته ای، کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت در ایران هستند.

هاشمی اضافه کرد: با در نظر گرفتن سهم بودجه عمومی و نیز سهم بیمه ها، امکان مشارکت سرمایه گذاران در کشور وجود ندارد و در صورت همکاری های بخش های مختلف می توان مسوولین و سیاست گذاران کشور را به ویژه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه در زمینه مشخص کردن هزینه تمام شده خدمات، متقاعد کرد تا مشکلات بهداشتی و درمانی کشور برطرف شود.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اتحاد و همبستگی بتوان در جهت استیفای حقوق جامعه پزشکی و همچنین حقوق ملت ایران، حرکت کرد./

ابزار وبلاگ