جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی


وزیر بهداشت:
نگذارید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به ویترین‌ها برود/ امسال سیاه‌نمایی‌ها بیشتر می‌شود

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت یک طرح عالمانه بوده و ادامه می‌یابد، گفت: نگذارید سیاست‌های ابلاغی رهبر بزرگوار انقلاب در حوزه سلامت به ویترین برود و مانند سایر سیاست‌ها معطل بماند چرا که اگر از این سند بالادستی استفاده کنیم، تمام مشکلات حل خواهد شد.

 
  •  

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم تجلیل از روز خبرنگار گفت: شهادت می‌دهم که تا این لحظه هیچ کاری که به آن اعتقادی نداشتم انجام نداده‌ام و آنچه به عنوان تکریم به جامعه خبری بوده برآمده از جان و اعتقاد ماست. همچنین در حوزه خبر و دفاع از حقوق شهروندان هر چه کشور بیشتر سرمایه‌گذاری کند پیشرفت محقق خواهد شد چرا که پیشرفت در سایه نقد و رقابت سالم است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت‌: شغل شما شریف است و کمک بزرگی به کشور می‌کند اگر که در حوزه خبر به هنگام و اخبار سالم در خدمت مسئولان قرار گیرد. در این صورت است که بسیاری از نابسامانی‌ها و فساد نخواهند بود.

وزیر بهداشت گفت: اگر شما خبرنگاران نبودید امکان توفیق در یک سال گذشته در حوزه سلامت وجود نداشت و سلامت از اولویت‌های مهم دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه با تلاش رسانه‌ها قرار گرفت هر چند که رئیس جمهور در این زمینه همت بالایی دارد اما تداوم این جریان و بسترسازی آن مرهون تلاش شماست.

هاشمی تاکید کرد: حوزه سلامت از نقد هوشمندانه رسانه‌ها برای اصلاح اشکالات و رفتارهایی که منجر به ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود بهره‌ می‌گیرد به همین دلیل صرف 10 روز آینده جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و هر آنچه که به اصلاح امور به ویژه طرح تحول سلامت کمک می‌کند را مطرح می‌کنیم تا با کمک شما رسانه‌ها آنها را به نقد بنشانیم و حاصل آن انجام بهتر وظایف باشد.

وی ادامه داد: پزشکان در وزارت بهداشت و حوزه اجرایی کمتر به حضور در رسانه و ارتباط با بخش خبر علاقه‌مند هستند هر چند که من تمایلی به اینکه در تیررس خبر باشم نداشتم چرا که چنین روشی خیری به مصلحت در کشور نیست اما انتظار داشتم رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان، مدیران ارشد و مشاوران وزارت بهداشت در این جلسه حضور می‌یافتند تا پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حوزه سلامت بسیار خبرساز است و برای مردم خبرهای مهمی دارد در نتیجه امکان ندارد چنین حوزه‌ای را بتوانیم متحول کنیم مگر اینکه نسبت به رسانه‌ها پاسخگو باشیم و پایدار شدن منابع حوزه سلامت ظرف 2 سال آینده که باید محقق شود فقط از طریق رسانه‌ها میسر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: این طرح باعث امید مردم شده و رسانه‌ها می‌توانند در جایی که ایرادی دارد به ما کمک کنند تا از آن پیشگیری کنیم یا نقطه قوتی اگر داریم آن را تقویت کنیم.

هاشمی گفت: طرح تحول سلامت با سرعت و دقت ادامه می‌یابد و باید به آن اعتماد کرد چرا که برآمده از مطالعه است و نتیجه 2 تا 3 دهه سابقه کار آموزشی و پژوهشی افرادی است که رقم بالایی در پژوهش‌های کشور داشته و اکنون وزارت بهداشت را اداره می‌کنند.

وزیر بهداشت افزود: مطمئن باشید طرح تحول سلامت عالمانه است البته ادعا نمی‌کنم بدون اشتباه هستیم اما در 15 ماه گذشته در جهت اعتمادسازی و رفع مشکلات آنی مردم تلاش کرده‌ایم و اکنون باید زیرساخت‌ها را درست کنیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد از مهم‌ترین اقدامات باید انجام شود نگاهی است که دولت و مجلس به خدمات پزشکی دارد و باید کمک شود به حوزه سلامت نیز همانند سایر خدمات نگاه شود و همانگونه که در حوزه‌های دیگر هزینه تمام شده و سود محاسبه شده و خیلی از خدمات از بخش خصوصی خریداری می‌شود در این حوزه نیز این اتفاق بیفتد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با اینکه تعرفه‌های پزشکی را تغییر دادیم اما هنوز بیمارستان‌ها تراز منفی دارند و فقط از قعر دره بالاتر آمده‌اند. هنوز با سودآوری فاصله دارند تا اینکه بخش خصوصی در این زمینه ترغیب شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه وزارت بهداشت سیاست‌گذاری به جای تصدی‌گری در این حوزه است، گفت: اگر در گذشته نیز به این موضوع بها داده بودیم و درست رفتار می‌کردیم مانند سایر وزارتخانه‌های دیگر اکنون بخش خصوصی فعال بود و چنین وضعیتی نداشتیم.

وزیر بهداشت گفت: نگذارید سیاست‌های ابلاغی رهبر در حوزه سلامت به ویترین برود و مانند سایر سیاست‌ها معطل بماند چرا که مهم است از این سند بالادستی استفاده کنیم و اگر به آن توجه شود تمام مشکلات حل خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه موضوع بیمه‌ها و منابع آن بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر آنچه که باید در سیاست‌ها آمده عملیاتی شود دغدغه‌ای جز بیماری نخواهد ماند.

هاشمی گفت: برخی‌ها منصفانه و غیر منصفانه آنچه در طرح تحول سلامت رخ داد را به این موضوع گره زدند که اعتبارات آن به سمت دستمزدها رفته است بنابر این به نظر می‌رسد باید گزارشی از این وضعیت داده شود و مردم بدانند این پول‌ها کجا هزینه شده چه میزان تصویب شده و چه میزان در اختیار ما قرار گرفته است و این طور نبوده که ما به یک صنف بپردازیم چرا که این ظلم به آن است.

وزیر بهداشت گفت: در سفری که به مازندران داشته‌ام دیدم که دریافتی پزشکان یک میلیون و 600 یا یک میلیون و 800 بوده و دریافت بالاتر از 3 میلیون ندیده‌ام آنچه قبلا در مجلس اعلام کردم دریافت 15 تا 16 میلیونی برخی پزشکان که تعدادشان به تعداد انگشتان دست نیست پول خونشان را می‌گیرند چرا که در جایی خدمت می‌کنند که کسی حاضر نیست آنجا حضور یابد.

وزیر بهداشت گفت: امسال سال سختی است چون سال انتخابات است و توقعات زیاد می‌شود و این بدترین سمی است که منابع را هدر می‌دهد و مردم را نابجا مایوس می‌کند.

هاشمی گفت: پیشرفت‌های هسته‌ای که زمینه‌ای برای رشد زیرساخت‌های کشور خواهد شد امیدواریم تداوم یابد اما در سال انتخابات که سال سختی است دولت کار تبلیغاتی نخواهد کرد و رئیس جمهوری هم اجازه آن را نخواهد داد و امیدوارم منابع در جهت رفع محرومیت‌ها، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی هزینه شود.

وی گفت: امسال ممکن است سیاه‌نمایی‌ها بیشتر شود به همین دلیل نقش رسانه‌ها اهمیت دارد چرا که کشور با اخلاق و اعتدال پیشرفت می‌کند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در اخلاق آسیب‌های جدی دیده‌ایم و ترمیم آن فقط از طریق رسانه‌ها میسر است و شرط اول آن جلب اعتماد مردم است.

ابزار وبلاگ