جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تصویب کلیات طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در حال حاضر بسیاری از داروها به خصوص برای بیماران صعب‌العلاج یا بیماری‌های خاص به صورت تک نسخه‌ای ارائه می‌شود که این موضوع باعث خروج ارز از کشور می‌شود.او افزود: این داروها مشمول بیمه نمی‌شد و بیماران مجبور به پرداخت مبالغ زیادی می‌شدند که در نهایت سرگردانی بسیاری را برای بیماران به وجود می‌آورد. این طرح چنین مشکلاتی را برطرف کرده و اجازه تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور را نمی‌دهد و بیش‌تر بر تولید داخل تکیه دارد.

قربانی هم‌چنین با اشاره به بررسی طرح نقل و انتقال حق بیمه بازنشستگی در این کمیسیون گفت: طبق قانون برنامه پنجم افراد می‌توانستند نسبت به انتقال حق بیمه یا بازنشستگی‌شان اقدام کنند که در حال حاضر برای این نقل و انتقال مشکلاتی به وجود آمده است.وی گفت که کلیات این طرح در کمیسیون تصویب نشد و قرار شد این طرح مجددا در کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رفع اختلافات در کمیسیون برای بررسی بیش‌تر ارجاع شود.سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان هم‌چنین به بررسی لایحه حفاظت از خاک در این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی به بررسی این لایحه پرداخت. لایحه‌ای که مکمل قانون برنامه است و در آن وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان استاندارد را درگیر کرده است.

ابزار وبلاگ