جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

ر پی اعمال تغییراتی در آزمون کارشناسی ارشد گروه های پزشکی سال 94

2 سال سابقه کار لازمه شرکت در آزمون ارشد برخی رشته های پرستاری است

بدنبال اعمال تغییراتی در آزمون کارشناسی ارشد گروه های پزشکی 94، داوطلبان رشته های پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس و تکنولوژی گردش خون برای شرکت در این آزمون ملزم به ارائه 2سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی تا تاریخ 31 شهریور هستند.


 آزمون کارشناسی ارشد گروه‌های پزشکی سال ۹۴ با تغییراتی همراه شده به نحوی که داوطلبان می‌توانند در دو رشته مجزا شرکت کنند و ۲ سال سابقه کار برای برخی رشته‌ها الزامی شده است.

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 94 از اول بهمن 93 آغاز می شود و تا 10 بهمن ادامه دارد.

دفترچه راهنمای ثبت نام قبل از شروع ثبت نام و از فردا 21 دی از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترسی است.

داوطلبان با مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir می توانند نسبت به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام، انجام ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد سال 94 تغییرات عمده ای به نفع داوطلبان ایجاد و تاکید شده است داوطلبان قبل از هرگونه تصمیم مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور دقیق مطالعه و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته امتحانی خود اقدام کنند.

امکان شرکت در دو رشته مجزا

در این آزمون برخلاف سال های گذشته این موقعیت ایجاد شده است که با توجه به مدرک کارشناسی یا بالاتر داوطلب می تواند در دو رشته امتحانی از دو گروه مجزا برای تمام دانشگاههای پذیرنده آن دو رشته شرکت کند.

افرادی که در آزمون سال 93 وزارت بهداشت شرکت کرده و در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی به صورت تحصیل رایگان پذیرفته شده اند ولی پس از پذیرفته شدن ثبت نام نکرده یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند.

اما پذیرفته شدگان مراکزی که تحصیل آنان به صورت پرداخت با شهریه بوده درصورت عدم ثبت نام یا انصراف، مشمول محرومیت یکساله نیستند و می توانند در این آزمون شرکت کنند.

صدور یک دفترچه سوال برای رشته های دارای آزمونهای یکسان

بر اساس تصمیمات جدید که مبنی بر تصحیح روشها و بهبود آزمونها است، برخی از رشته ها که دارای آزمونهای یکسانی هستند در آزمون سال 94 تجمیع و به صورت یک مجموعه امتحانی درآمده اند که فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر خواهد شد. 6 مجموعه در حال حاضر مشخص شده است. داوطلب با ثبت نام در یک مجموعه می تواند تمام رشته های مذکور را انتخاب و با سایر داوطلبان متقاضی رشته های مشخص شده در این مجموعه به رقابت بپردازد و در اولین انتخاب رشته محلی که حائز نمره قبولی شده، پذیرفته شود.

این مجموعه های امتحانی در اطلاعیه وزارت بهداشت به آدرس http://sanjeshp.ir  مشخص شده است. به عنوان مثال مجموعه پرستاری شامل رشته های روان پرستاری، پرستاری داخلی – جراحی، پرستاری سلامت جامعه، پرستاری کودکان، پرستاری نظامی، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری توانبخشی، پرستاری اورژانس، پرستاری مراقبت های ویژه و پرستاری سالمندی مشمول این مجموعه می شود.

اطلاعات کامل در این رابطه و نحوه انتخاب رشته متعاقبا در دفترچه راهنما ارائه خواهد شد.

2سال سابقه فعالیت برای برخی رشته‌ها الزامی است

داوطلبان رشته های پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس تکنولوژی گردش خون دقت کنند براساس مصوبات موجود ارائه 2سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی تا تاریخ 31 شهریورماه 94 الزامی است.

منابع امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال 94 از طریق سامانه اینترنتی مرکزسنجش آموزش پزشکی به آدرس : http://sanjeshp.ir  قابل دسترسی است.

ابزار وبلاگ