جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

زشکان و پرستاران آشنایی زیادی با سلامت معنوی ندارند/ ورود سلامت معنوی به حوزه پیشگیری

%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%86%d9%88%db%8c-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%86%d9%88%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c

گروه سلامت: معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه پزشکان و پرستاران ما همچون اطبای سایر کشورهای دیگر با سلامت معنوی آشنایی زیادی ندارند، گفت: ما در حوزه آموزش پزشکی نیز در قدم‌های ابتدایی قرار داریم چرا که این مفاهیم تدریس نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) فریدون عزیزی، معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی در دومین همایش ملی سلامت معنوی طی سخنانی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا سلامت معنوی در بخش پیشگیری و درمان به کار گرفته شود، اظهار کرد: تحقیقات مختلفی نشان داده که افراد دارای اعتقادات مذهبی، تغذیه و فعالیت بدنی مناسبتری دارند و بیماری‌های همچون فشار خون و امراض قلبی و عروقی در آن‌ها کمتر است.

عزیزی با اشاره به فعالیت تمامی گروه‌های علمی فرهنگستان در زمینه سبک زندگی، تصریح کرد: ولی با این وجود تغییر عمده در زمینه سبک زندگی ایجاد نشده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصمم است تا سبک زندگی را به عنوان مفاهیم اصلی فرهنگستان‌ها وارد کند.

پزشکان و پرستاران آشنایی زیادی با سلامت معنوی ندارند
وی با تاکید بر اینکه پزشکان و پرستاران ما همچون اطبای سایر کشورهای دیگر با سلامت معنوی آشنایی زیادی ندارند، خاطر نشان کرد: ما در حوزه آموزش پزشکی نیز در قدم‌های ابتدای قرار داریم چرا که این مفاهیم تدریس نشده است و لازم است چنین مسائلی در دوره‌های آموزشی گروه‌ها ورود پیدا کند.

ورود سلامت معنوی به دروس دانشجویان علوم پزشکی
رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه در تلاش هستیم سلامت معنوی را وارد دروس عمومی و معارف گروه‌های پزشکی کنیم تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته دروس سلامت معنوی جایگزین یک یا دو واحد از دروس عمومی سالهای ابتدائی دانشجویان خواهد شد. البته این موضوع در حد پیشنهاد مطرح شده و باید توسط مراجع ذی صلاح تائید شود.
عزیزی در ادامه سخنان خود یاد آور شد: فرهنگستان اواخر سال گذشته تغییراتی را بر روی پرسشنامه سلامت معنوی داده، آن را براساس معنویت در اسلام و ایران تدوین کرده و در مناطقی از تهران اجرایی کرده است که امیدواریم سال آینده نتایج بررسی سلامت معنوی در شهر تهران به دست آید.

ورود سلامت معنوی در حوزه پیشگیری و بیماری‌های اولیه
معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی گروه سلامت معنوی فرهنگستان نوشته شده است، عنوان کرد: همچنین نقشه راه و برنامه علمی گروه نیز طراحی شده و پژوهش در خصوص ورود سلامت معنوی در حوزه پیشگیری و بیماری‌های اولیه نیز در حال پیگیری است. از چهار دهه قبل تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد عوامل دینی با شاخصه‌های جسمی و پیامدهای آن در ارتباط است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در این همایش شش سخنرانی جامع و هفت نشست برگزار می‌شود، ادامه داد: نخستین نشست با عنوان سلامت معنوی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مصباح یزدی اداره می‌شود، دومین نشست با موضوع سلامت معنوی در دوران بارداری کودکی است که توسط علیرضا مرندی اداره می‌شود، نشست سوم نیز تحت سلامت معنوی و آموزش و پژوهش پزشکی است که در توسط فریدون عزیزی برپا خواهد شد.

رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: نشست چهارم با موضوع سلامت معنوی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است که توسط کامران باقری لنکرانی نشست پنجم ارزیابی و سنجش سلامت معنوی توسط سید طاها مرقاتی، نشست ششم با عنوان سلامت معنوی و نشاط اسلامی توسط علی اکبر حق دوست و نشست پایانی نیز به منظور ارائه مقالات در نظر گرفته شده است

ابزار وبلاگ