جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

خبرگزاری فارس: ثبت ۲۳۹۶ شکایت تعرفه‌ای در یک ماه گذشته/ تهران رتبه اول شکایات را دارد

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت خبر داد

ثبت ۲۳۹۶ شکایت تعرفه‌ای در یک ماه گذشته/ تهران رتبه اول شکایات را دارد

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در یک ماه گذشته ۳۹ هزار و ۴۸۱ مورد تماس با وزارت بهداشت برقرار شد که ۲۳۹۶ مورد شکایات تعرفه‌ای بوده و ۲۹ پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، میردهقان در نشست خبری بررسی دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شد نگاه هزینه‌ای به سرمایه‌ای تغییر کند، این یک رویداد مهم بود و در نظارت در چهار محور برنامه‌ریزی کامل صورت گرفت.

وی در مورد این محورها گفت: صیانت از حقوق مردم و جامعه پزشکی صیانت از دستاوردها و اهداف تحسین‌شده، توجه جدی به گزارش‌های آمده و ایجاد ارتباط مؤثر با مردم و ارائه‌کنندگان خدمات از محورهای مورد نظر بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 1690 برای ثبت شکایت تعرفه‌ای گفت: در بحث نظارت قرار بود سه موضوع را در فاز سوم رعایت کنیم، انتظار داریم انضباط مالی در مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی برقرار شود، کنترل تعرفه‌های غیرمصوب را داشته باشیم و تعرفه‌های دولتی ساماندهی شوند.

وی افزود: هرگونه پرداخت در بیمارستان‌ها باید با اعطای رسید رسمی باشد و هرگونه هزینه خارج از مؤسسات، بیمارستان‌ها و مطب‌ها از مصادیق تخلف است.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت:‌ در سامانه 1690 خواسته‌ایم اگر مردم از تعرفه‌ای خبر ندارند از آن آگاه شوند، پیشنهادات خود را اعلام کنند و تخلفات را گزارش دهند. وزارت بهداشت نیز متعهد به تعهدات است و هرگونه مشکلی در اجرای کتاب تعرفه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند.

میردهقان در مورد میزان تخلفات انجام‌شده از تاریخ 17 آبان‌ماه تا 18 آذرماه گفت: 39 هزار و 481 مورد تماس برقرار شده که تعداد شکایات تعرفه‌ای 2 هزار و 396 مورد بوده است که 29 پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.

وی ادامه داد: استان تهران حدود 40 درصد از خدمات درمانی را در کشور ارائه می‌دهد و به دلیل حجم بالای خدمات، رتبه اول را دارد که در زمینه این تخلفات نیز همین‌گونه بوده است
ابزار وبلاگ