جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

خبرگزاری فارس: هزینه همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافت/ ۱۴۰ اخطار به بیمارستان‌ها و ثبت بیش از ۱۸۰۰ شکایت

معاون درمان وزیر بهداشت با تشریح دستاوردهای برنامه تحول سلامت:

هزینه همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافت/ ۱۴۰ اخطار به بیمارستان‌ها و ثبت بیش از ۱۸۰۰ شکایت

معاون درمان وزیر بهداشت گفت:‌ نرخ هزینه همراه بیمار در بیمارستان دولتی در صورت تأیید هیأت دولت به نرخ سال گذشته برمی‌گردد و از ۳۸ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمد آقاجانی در نشست خبری پیرامون اعلام دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت که از 15 اردیبهشت تا 15 آبان اجرا شد‌، گفت: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، این است که نرخ هزینه همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی کاهش می‌یابد؛ این طرح با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت در صورتی که مورد تأیید هیأت دولت قرار گیرد، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین نرخ هزینه همراه بیمار به نرخ سال 92 برمی‌گردد که از 38 هزار تومان به 21 هزار تومان کاهش می‌یابد؛ در واقع وزارت بهداشت از حق خود می‌گذرد در حالی که این نرخ بیمه نیست.

آقاجانی گفت: این طرح در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته و مشکلی که وجود داشت، این بود که این هزینه تحت پوشش بیمه قرار نداشت و کل هزینه را مردم می‌پرداختند

.

وی ادامه داد: در زمان اجرای طرح تحول سلامت بیش از 7 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم مردم از هزینه بستری از 31 به 8 درصد کاهش یافته است و در مرحله سوم طرح با پرداخت 6 درصد از هزینه‌ها در شهرها و 2 درصد در روستاها تاکنون نزدیک به 3 میلیون و 50 هزار بیمار بستری از این خدمات بهره گرفته‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به ابراز رضایت 73 درصدی بیماران از هزینه‌های درمانی گفت:‌ پیش از اجرای برنامه حدود 90 درصد از بیماران برای خرید تجهیزات و دارو به خارج از بیمارستان می‌رفتند که این میزان اکنون به 3.2 درصد کاهش یافته است.

آقاجانی گفت: قیمت انواع تجهیزات پزشکی پرمصرف مثل لنز چشم و اسپنت‌های قلبی 42 درصد کاهش یافته و 752 پزشک متخصص در 17 تخصص شبانه‌روز در 398 بیمارستان حضور دارند که نسبت به قبل از برنامه 4.7 برابر مقیمی این پزشکان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 585 کلینیک ویژه به ارائه خدمات ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی اختصاص یافته که 9 هزار و 500 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق‌ تخصص بیش از 3 میلیون ویزیت را ارائه دادند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه 4 هزار و 36 پزشک در بیش از 200 شهر محروم مورد حمایت برنامه ماندگاری قرار گرفته‌اند، گفت: ‌42 درصد از آنها تمایل خود را برای ماندگاری پس از پایان تعهدات خود به شرط پایداری منابع و پرداخت به موقع اعلام کرده‌اند.

وی در مورد میزان زایمان طبیعی همزمان با طرح تحول سلامت گفت:‌ 241 هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام شده که باعث افزایش 5 درصدی زایمان طبیعی به سزارین شده است و 4 هزار و 800 زایمان بدون درد رایگان انجام شده است. همچنین برنامه توسعه و بهینه‌سازی 366 بلوک زایمانی آغاز شده است.

آقاجانی در زمینه وضعیت اورژانس گفت: 14 اورژانس هوایی برای پوشش راه‌های فرعی و صعب‌العبور ایجاد شده که روزانه 5 مأموریت انجام داده‌اند و در این مدت 330 مصدوم برای دریافت خدمات به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی در مورد نوسازی هتلینگ و تجهیزات پزشکی 560 بیمارستان دولتی گفت: تعمیرات از 3 ماه قبل آغاز شده و عملیات نوسازی تا 67 درصد انجام شده است به طوری که در مرحله اول توزیع اقلام 11گانه هتلینگ که شامل 738 بسته تجهیزاتی بوده در 18 بیمارستان در مناطق محروم و سردسیر توزیع شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در زمینه نظارت از طرح تحول گفت: بازدیدهای دقیقی از 313 بیمارستان مشمول طرح انجام شده که در این بازدیدها 140 اخطار به بیمارستان‌ها، پزشکان و فعالان پزشکی داده شده است.

آقاجانی گفت: یک‌هزار و 865 شکایت در سامانه 1590 ثبت شده است.

 

ابزار وبلاگ