جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

عکس/ تجمع پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری: اعتدال در پرداختها  را رعایت کنید

سلامت نیوز:صبح امروز تعدادی از پرستاران با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شدند.

این تجمع در حالی صورت گرفت که سازمان نظام پرستاری با ارسال پیامکی پرستاران را دعوت به آرامش کرد و از برطرف شدن مشکلاتشان تا دو تا سه ماه آینده خبر داد.

یک پرستار شرکت کننده در این تجمع در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت : «خواسته ما واضح و روشن است و ما تنها خواستار اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم. هدف اصلی ما خدمت به جامعه است . در سالهای گذشته اعلام کردند که بودجه لازم برای اجرای این قانون تامین نشده و کشور منابع مالی کمتری در دسترس داشت و در حال تحریم بود به همین دلیل ما در مقابل این عدم اجرا سکوت کردیم. چند ماه پیش طرح تحول سلامت توسط آقای وزیر اجرایی شده است . مبلغ هنگفتی از خزانه کشور به جامعه سلامت تزریق شد ولی متاسفانه جامعه درمان از دیدگاه آقایان فقط 7 درصد پزشکان متخصص بودند که دولت هزینه هایشان را داد و بقیه جامعه سلامت مانند پرستاران،پیراپزشکان،بیهوشی،اتاق عمل،آزمایشگاه و بقیه دست اندرکاران حتی خدمه بیمارستانها هیچ عایدی نداشتند.

یک پرستار شرکت کننده دیگر در این تجمع با بیان اینکه تنها خواسته پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری است که به تصویب مجلس رسیده است به خبرنگار سلامت نیوز گفت: «متاسفانه جوی در جامعه بوجود آمده که پزشک و پرستار را در مقابل یکدیگر میبینند و این درست نیست.


وی افزود :« پرستاری که به درد بیمار رسیدگی میکند و مردم وقتی بیمارشان را در بیمارستان میگذراند باید خیالشان راحت باشد نباید پرستار بی انگیزه و تحقیر شده و کسی که درگیر مشکلات اقتصادی و وام و .. باشد چنین پرستاری نمیتواند یک پرستار خوب باشد. جامعه اگر بخواهد از لحاظ بهداشتی پیشرف کند باید به پرستاران بها دهد

وی راه حل این مشکلات را بها دادن به جامعه پرستاری دانست و افزود :« ما آمدیم که خواسته هایمان را به گوش رئیس جمهور برسانیم و اگر واقعا برنامه ای اصلیشان اعتدال است ما هم خواستار اعتدال در پرداختها هستیم. نه تنها پرداخت بلکه در درمان و مدیریت درمان خواستار اعتدال هستیم.ما خواستار معتدل کردن جو پزشک سالار در جامعه میباشیم و اکنون که وزارت بهداشت گوش شنوایی برای پرستاران ندارد انجا آمده ایم تا دکتر روحانی صدای پرستاران را بشنود.

لازم به ذکر است که پرستاران با انتقاد از دیدگاه یک سویه نگر حاکم بر وزارت بهداشت معتقدند این وزارت خانه تامین کننده منافع گروه قلیل از کادر درمان میباشد.

همچنین این پرستاران معتقدند که بی توجهی و بی عدالتی با اجرای طرح تحول سلامت به اوج خود رسید و پرستاران در برنامه ریزی ها و قوانین مربوط به طرح تحول نادیده انگاشته شده اند .

تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران که برای شرکت در این تجمع اعتراضی از استان‌هایی چون تهران، اصفهان، مازندران و گیلان خود را به مقابل ساختمان ریاست جمهوری رسانده‌اند، مدعی‌اند پرستاران بیشتری عازم این تجمع بوده‌اند اما بسیاری از آنان پس از تماس یکی از نهادهای دولتی با بیمارستان‌های محل خدمت‌شان از شرکت در این اعتراض منصرف شده‌اند.

پرستاران در تجمع امروز علاوه بر طرح مطالبه اصلی و قدیمی‌شان در ارتباط با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، خواستار توجه به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف کادر پرستاری شدند.

عمده‌ترین شعارهایی که در پارچه نوشته‌های معترضین به چشم می‌خورد شامل «ما ۹۳ درصد هستیم»، «وال استریت واقعی در نظام سلامت ایران، ۵ درصد تیم درمان ۹۵ درصد درآمد را می‌برند»، «ما به بی‌عدالتی اعتراض داریم»، «بی‌توجهی مسئولان افزایش، مهاجرت پرستاران» و... است.

به گزارش ایلنا، محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار نیز که هفته گذشته حکم تبعید شغلی‌اش به اتهام برگزاری تجمع اعتراض آمیز آبان‌ماه پرستاران مقابل مجلس صادر شده بود، در جمع معترضین حضور دارد.

تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری

ابزار وبلاگ