جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

نابینایی عیب نیست چه بسیار افراد نابینایی که با درک موقعیت خویش به زندگی روزمره می پردازند و بسیاری از ایشان همچون رودکی و ... شهره آفاق شده اند . روز جهانی نابینایان یا روز عصای سفید به دنبال تصویب قانون عصای سفید توسط دو محقق برجسته آمریکایی به نام های دکتر نادل پری ریاضیدان و دکتر جاکو پس تن بردک حقوقدان روز پانزدهم اکتبر ( 23 مهرماه ) تعیین گردید . طبق این قانون کلیه حقوق اجتماعی جزء نابینا به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن انعکاس یافته است .

- نابینایان حق دارند از پیاده روها ، خیابان ها ، بزرگراه ها و وسایل حمل و نقل همگانی ، امکانات  عمومی ، مراکز تفریحی و مذهبی استفاده کنند . اگر شخص یا سازمانی فقط برای نابینایان در استفاده از تسهیلات همگانی محدودیت ایجاد کند یا حقوق نابینایان عاقل و بالغ را نادیده بگیرد مجرم شناخته می شود .

- رانندگان و سیله نقلیه موظف اند مراعات کامل نابینایان را هنگام عبور و مرور از عصای سفید استفاده می کنند بنمایند .

- دولت موظف است که نابینایان را به مشارکت در امور دولتی تشویق کند تا آنان به کار مشغول شوند .

- مسئولان دولتی همه ساله باید 23 مهرماه / 15 اکتبر را به عنوان بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید به نحوی شایسته ارج نهند و از مردم بخواهند که رفتار معقولانه ای با نابینایان داشته باشند و گامهای صمیمانه و مؤثری برای آنان بردارند .

لذا بر مسئولیت و مردم واجب است به شکل مناسب در حمایت و راهنمایی افراد نابینا همت گمارند و شرایطی را مهیا نمایند که این افراد از شرایط برابر برای زندگی برخودار شوند . جمعیت اسلامی پرستاران ایران روز عصای سفید را به تمامی نابینایان تبریک و تهنیت می گویدوامیدوار زندگی خوش وسرشارازموفقیت برای تمام روشندلان عزیز می باشد .

روابط عمومی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

ابزار وبلاگ