جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

از آنجائیکه قلب به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی ترین اعضاء بدن انسان می باشد . نگهداری و مراقبت صحیح آن یکی از اصولی است که هر فردی باید ان را مدنظر قرار دهد .

 آمارها نشان می دهد که حدود 12 میلیون نفر در سال به علت ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند که متأسفانه طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت روند این معضل به گونه فزاینده رو به رشد است و پیش بینی می شود تا سال 2020 میلادی میزان بروز بیماریهای قلبی به مرز بحران خواهد رسدید .

به دلیل اهمیت موضوع ؛ ضرورت جلب توجه مسئولان در برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز این بیماریها ، اطلاع رسانی مناسب به مردم و مبارزه همه جانبه با عوامل  خطر ساز این بیماری مانند مصرف سیگار ، فشار خون و چربی خون بالا و عدم تحرک و عدم فعالیت بدنی مناسب از مهمترین برنامه های باشد .

جمعیت اسلامی پرستاران ایران نیز دوشاش  همکاران گروه  بهداشتی با تأکید براصل پیشگیری و نقش مؤثر جامعه  پرستاری  در این سطح از مسئولین  زیربط خواستار به کارگیری کادر پرستاری در این امر می باشد . همچنین به همکاران پرستار به عنوان یک وظیفه انسانی واجب است تا حدامکان به آموزش عمومی مردم پرداخته تا میزان بروز این گونه بیماریها در سطح جامعه رو به کاستن نماید .                                                             به امید آن روز

روابط عمومی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

ابزار وبلاگ