جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

بهره وری مهارت در توسعه انسان است . بهره وری یک دیدگاه فکری است یک طرز تفکر برای تداوم پیشرفت و بهبود هرآنچه که وجود دارد . بهره وری اطمینان به قابلیت انجام کاری امروز بهتر از دیروز به طور مداوم است . همچنین بهره وری تلاشی  پیوسته برای بکارگیری تکنیکهای جدید و روش های جدید  است .

بهره وری به عنوان یک رویکرد مدیریتی کم کم جای خود را در کشور ما باز می کند ، ارتقاء بهره وری جزء لاینفک مدیریت کشور است و همه طراحان ، تولید کنندگان و مدیران کشور به نحوی با آن سروکار دارند .

در سیستم بهداشتی کشور نیز بهره وری یک از اصول لاینفک جهت ارائه سرویس بهتر به مردم می باشد براساس استانداردهای بهداشتی در این خصوص اولین  مرحله پیشگیری است که باید مدنظر قرار گیرد تا سیستم بهداشتی کشور و مردم متحمل هزینه های درمانی و نو توانی نشوند در این مسیر آموزش و استفاده از نیروهای زبده  درمانی به خصوص پرستاران در این سطح از ارائه خدمات بهداشتی امری ضروری است . در مرحله دوّم با توجه به نقایص سیستم درمانی و نو توانی در کشور و کم بازده بودن این سیستم صحیح آن است که متولیان  امر بهداشت براساس پیشرفتهای حاصله در کشورهای توسعه یافته و طبق شرایط کشوری به تغییرات بنیادی در حیطه درمان جهت رفع معضلات و بالا بردن بازده عملکرد سیستم های درمانی بزند .

در مرحله سوّم بهره وری در امر بهداشت ، بردن سرویس درمانی به منزل بیماران می باشد که این امر در بسیاری از کشورهای پیشرفته حاوی نتایج بسیار چشمگیری بوده است . در مرحله چهارم نیز طراحی سیستم ای که در آن افراد با انگیزه بیشتر به خدمت رسانی به مردم همت گمارند در این فاز توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی کارکنان بخش بهداشت و میزان رضایت ایشان از اهم امور می باشد . جمعیت اسلامی پرستاران ایران همچون اعضای دیگر خانواده بهداشت کشور معتقدات که با توجه به معضلات مختلف در سیستم درمان که هم سرویس گیرنده ناراضی است و هم سرویس دهنده ، باید با یک درایت و راهبری مناسب با همراهی سایر اعضای سیستم بهداشتی طرحی نو افکند تا مردم در چتر حمایتی یک سیستم بهداشتی مناسب ،از زندگی خویش لذت ببرند .   

روابط عمومی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

ابزار وبلاگ