جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

تاسیس یکهزار و سیصد و هشتاد هجری شمسی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

"جمعیت اسلامی پرستاران ایران" بعنوان اولین تشکل صنفی - سیاسی- اجتماعی - آموزشی و اطلاع رسانی - خدمات رسانی در حرفه پرستاری به همت تنی چند از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس و در بیست و پنجم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و یک موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور و پروانه دائمی فعالیت کشوری از وزیر کشور وقت آقای سیدعبدالواحد موسوی لاری به شماره پروانه 181/42/1/الف گردید. اولین مجمع عمومی در سال 1381 برگزار گردید و هیئت رئیسه و دبیرکل انتخاب شدند. اولین دفتر جمعیت در خیابان باقرخان تاسیس گردیده و با تلاش هیئت مدیره در کمتر از 3 سال جمعیت اسلامی پرستاران ایران به یکی از 10 تشکل برتر کشور در رتبه بندی خانه احزاب وزارت کشور تبدیل شد. واحدهای آموزش، انتشارات، رفاه و تورهای مسافرتی، کارت های اعتباری، خدمات لیزینگ، بیمه ، کامپیوتر،موبایل، خدمات حقوقی، عضویت، سیاسی و ده ها خدمت دیگر برای جامعه پرستاری و پزشکی راه اندازی شده و شعب جمعیت در شهرستان ها تشکیل و رابطین بیمارستان ها انتخاب گردیدند. تعاونی های مصرف و مسکن در سال 1385 از وزارت تعاون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مجوز انتشارات از وازت ارشاد ، موسسه اموزشی از وزارت علوم، اولین نشریه روی گیشه پرستاران به نام هفته نامه جامعه پرستاری از وزارت ارشاد نیز اخذ و هریک در حوزه پرستاری شروع به خدمت رسانی کرد و صدها عنوان کتاب و هزاران نسخه نشریه طی سال های گذشته منتشر و به جامعه پرستاری و پزشکی عرصه شد. جمعیت اسلامی پرستاران ایران همواره یکی از تشکل های فعال در مسائل صنفی و حرفه ای پرستاران و با ارتباط مستمر با مراکز درمانی ، وزارت بهداشت، دولت، مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان و نیز فراکسیون تشکل های مردم نهاد ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و ... بوده و در بسیاری از موارد انتقادات تند و صریح مسئوالان این تشکل در حوزه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران در رسانه ها منعکس و با همکاری دیگر تشکل ها منجر به اصلاحاتی نیز شد.

اوقات شرعی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران سالروز رحلت جانگداز رحمت للعالمین  حضرت محمد ( ص ) و شهادت فرزند برومندش امام حسن مجتبی ( ع ) را به حضرت ولی عصر ( عج ) ، مقام معظم رهبری و مسلمین ایران تسلیت عرض می نماید .

بسیت و هشتم ماه صفر است بزرگ مردی در بستر خویش نگران و مضطرب است او بیست و سه سال با دستور حضرت حق به ستیز با جهل و نادانی پرداخته و نهال رشد و کمال را برافراخته است تا پای جان در انجام اوامر الهی گام برداشته اما هنوز با جسمی فرتوت از آینده مسلمین نگران است روح القدوس به پابوسش می آید و پیام الهی  را می آورد که نگران امت خود نباش به خاطر تو ما با آنها از دیده رحمت می نگریم . ما  قرآن و عترت  را برای راهنمایی آنان قرار دادیم باشد که با پیروی از هر دو در سیرکمال و رشد الی الله قرار گیرند . دست او آرام از دست علی جدا می شود . بغض آسمان و زمین می ترکد بهترین خلق خدا از میان مردم به سوی معشوق خویش می رود و هر روز در سالگرد آن روز ما را غمی می گیرد به بزرگی یک دنیا 28 صفر هر سال همچنین یادآور مردی از سلاسه محمد ( ص ) و علی ( ع ) و پرورش یافته در دامان فاطمه ( س ) ، مردمی نیکو پرست و نیک صورت که حسن نامیدنش امام دیوسیرتان تاب تلالو نور را نداشتند آنقدر تنها بود که گفت اگر من به تعداد انگشتان دست یار باوفا داشتم  به جهاد می پرداختم . صلح او عین جهاد حسین علیه السلام بود و باعث باور شدن نهال نوپای اسلام شد و خون پاک خویش در این راه گذاشت .

جمعیت اسلامی پرستاران از کلیه مردم به خصوص پرستاران محترم می خواهد با شرکت در مراسم عزاداری و مطالعه بیشتر در رابطه با این دو بزرگوار پیرو به حق ایشان باشند .

روابط عمومی

جمعیت اسلامی پرستاران ایران

ابزار وبلاگ